Często zadawane pytania

1. Kto jest zaproszony na forum?
Zaproszenie skierowane jest głównie do liderów środowisk Nowej Ewangelizacji oraz proboszczów i kapłanów. W pierwszym rzędzie zaproszeni zostali liderzy środowisk zgłoszonych do ogólnopolskiej bazy środowisk Nowej Ewangelizacji oraz parafii Archidiecezji Krakowskiej. W drugim rzucie rozszerzamy zaproszenia o inne zainteresowane środowiska. Zainteresowanie można zgłaszać mailem na info@jestem.net.pl

2. Nie jestem liderem. Czy mogę się zgłosić?
To zależy od środowiska, które reprezentujesz. Każde środowisko otrzymuje przeciętnie 2 zaproszenia, dlatego lider może zabrać osobę towarzyszącą lub wydelegować 2 inne osoby.
Możesz zostać oddelegowany przez proboszcza. Należy wtedy skorzystać z kodu, który otrzymał ks. proboszcz (w Archidiecezji Krakowskiej), lub poprosić ks. proboszcza o wystąpienie o kod poprzez email info@jestem.net.pl (dla parafii spoza Archidiecezji Krakowskiej).

Jeśli żaden z powyższych warunków nie zachodzi a nadal chcesz przyjechać – poproś swojego biskupa o list polecający. To pozwoli nam wygenerować kod również dla Ciebie.

3. Nie jestem liderem i nie mam szansy na zgłoszenie. Jak mogę skorzystać?
Zapraszamy Cię na wieczorne celebracje, które będą otwarte dla wszystkich chętnych. Dodatkowo możesz częściowo uczestniczyć poprzez transmisję internetową wydarzenia.

4. Co to jest kod i do czego służy?
Kod jest unikalnym hasłem przypisanym do zaproszenia. Służy on do weryfikacji zgłoszenia. Dodatkowo kod służy do zgłoszenia potrzeby noclegu na przenocccuj.pl

5. Co i jak wpłacać?
Wpłata ma na celu pozwolić nam pokryć koszty organizacji wydarzenia. Oczekujemy darowizn na cele forum w kwocie sugerowanej 100 zł za osobę. Można wpłacać więcej. Prosimy doliczyć i wpłacić również opłatę za zamówione posiłki. Prosimy o zabranie ze sobą na forum potwierdzenia wpłaty. Wpłat dokonujemy na konto Archidiecezji:
18 1030 1188 0000 0000 0969 3201 (CITI BANK HANDLOWY O/KRAKÓW)
Archidiecezja Krakowska, ul.Franciszkańska 3, 31-004 Kraków
Tytuł wpłaty: Darowizna na Forum Nowej Ewangelizacji-Imię i Nazwisko.

6. Co to jest “Lista rezerwowa”?
Jeśli wyczerpał się limit zgłoszeń związany z Twoim kodem możesz zgłaszać kolejne osoby, które trafią na listę rezerwową. Jeśli nie będziemy ograniczać ilości uczestników – wszyscy zgłoszeni z listy rezerwowej będą mogli brać udział w wydarzeniu. Jeśli jednak chętnych będzie znacznie więcej – będziemy pytali właścicieli kodów które osoby najlepiej ich reprezentują, by nie przypadkowo nie odrzucić kluczowych osób ze środowisk.

7. Zmieniłem zdanie co do posiłków. Co mam zrobić?
Najlepiej opisz zmianę mailem na info@jestem.net.pl. Postaramy się Ci pomóc.

8. Dlaczego są różne terminy zgłoszeń i wpłat dla różnych grup?
Plan zapraszania/rejestracji rozłożony jest na etapy. Dzięki temu – w zależności od zapełnienia miejsc w etapach poprzedzających możemy zapraszać kolejne środowiska tak, by mogły skorzystać inne osoby. Z uwagi na taką konstrukcję procesu zapisów nie możemy zagwarantować miejsc osobom, które mimo posiadania zaproszenia z kodem nie zmieściły się w wyznaczonym dla siebie terminie zgłoszeń. Brak zgłoszenia w tym terminie traktujemy jako rezygnację z udziału i na miejsce to zapraszamy kolejne środowiska Nowej Ewangelizacji, by cała dostępna przestrzeń konferencyjna była optymalnie wykorzystana. Niestety forum ma ograniczoną ilość dostępnych miejsc, zależy nam też na zaproszeniu głównie aktywnych środowisk Nowej Ewangelizacji, dlatego sam proces zapraszania i zapisów może rodzić pytania.

9. Czy w programie forum przewidziane są Eucharystie?
Tak. Całość forum będzie zwieńczona uroczystą Mszą Świętą w ramach sobotniej celebracji wieczornej. We wszystkie dni można też uczestniczyć w porannych Mszach Świętych (7:00 i 7:30) w Opactwie Cystersów, dodatkowo w czwartek (pierwszy dzień forum) zaplanowana jest Msza Święta o godzinie 15:00 (z myślą o tych, którzy dojadą później).

10. Gdzie będzie miało miejsce Forum?
Forum odbędzie się w Krakowie – Mogile.
Eucharystie i wieczorne celebracje będą miały miejsce w Opactwie Cystersów (ul. Klasztorna)
Spotkania przedpołudniowe i popołudniowe będą się odbywały w Hali Widowiskowo-Sportowej przy ul. Ptaszyckiego 4.
Ścieżki (w zależności od tematu) będą miały miejsce zarówno w Opactwie, jak i hali widowiskowo-sportowej.

11. Czy jest możliwy udział częściowy? Jak liczyć wtedy koszty?
Udział częściowy jest możliwy, ale zdecydowanie odradzany. Forum jako wydarzenie jest tak zaprojektowane, że uczestnicząc w części tracimy całość przekazu i linii wydarzenia. Dodatkowo zgłaszając się rezerwujecie miejsce i materiały. Ilość miejsc jest ograniczona. Szkoda więc, by na sali stały wolne miejsca podczas, gdy nie będziemy w stanie przyjąć wszystkich chętnych. Koszt przygotowania miejsca i materiałów nie zależy od tego, jak długo będziecie z nami. Dlatego – jeśli chcecie być tylko na fragmencie wydarzenia – rozważcie udział przez internet, lub zakup materiałów po konferencji.

12. Czy możliwe jest obniżenie kosztu udziału?
Wydarzenie jest finansowane w całości z wpłat ludzi dobrej woli. Tak też traktujemy Wasze wpłaty, które być może sprawiają wrażenie sztywnej opłaty. Chcąc podołać kosztom wydarzenia określiliśmy wartość oczekiwaną darowizny od uczestnika, nie stawiając równocześnie ani dolnej, ani górnej granicy. Jeśli więc nie chcesz uczestniczyć finansowo w takim zakresie – czuj się wolny w określeniu własnej kwoty darowizny. Jednak w takim przypadku poinformuj nas o tym emailem: info@jestem.net.pl, by ułatwić nam rozliczenie wydarzenia. Dodatkowo trudno nam uwierzyć w brak możliwości jakiejkolwiek wpłaty. Dlatego brak darowizny od uczestnika traktujemy jako brak potwierdzenia uczestnictwa.

13. Czy przewidujecie stoiska z książkami?
Tak, przewidujemy stoiska, których głównym zadaniem będzie jednak nie tyle sprzedaż, ile informowanie o dziełach Nowej Ewangelizacji podejmowanych przez różne środowiska. Prośby o stoisko można kierować mailem na biuro@jestem.net.pl. Po zebraniu wniosków – na początku listopada będziemy przydzielali dostępne miejsca ekspozycyjne.

14. Czy przewidujecie udział mediów?
Tak, szczegóły przekażemy na konferencji prasowej zaplanowanej na 6 listopada. Redakcje różnych mediów mogą wystąpić o akredytacje, które będą równocześnie przepustką do nagrywania materiałów i przekazywania relacji z wydarzenia. O akredytacje można występować mailem na adres: biuro@jestem.net.pl

15. Czy przewidujecie transmisję wydarzenia?
Tak, przewidujemy zarówno formę transmisji audio, jak też i wideo.
Transmisję audio przeprowadzi radio nowohuckie.pl.
Informacje pojawią się na stronie ccc.jestem.net.pl bezpośrednio przed Forum.

16. Czy katecheci mogą uzyskać zaświadczenie o udziale w szkoleniu zawodowym?
Tak, na wniosek uczestników będą przygotowane takie zaświadczenia. Prosimy zgłaszać chęć na adres biuro@jestem.net.pl. Informacje dla katechetów znajdziecie też pod adresem: http://www.katecheza.diecezja.krakow.pl/index.php/Aktualno%C5%9Bci

17. Co będzie do jedzenia?

Dzień pierwszy – czwartek :

14:30 obiad  - styropiany lunch box
KRUPNIK
Schab pieczony w sosie własnym
kasza z cebulką
Surówka

Kolacja 18:00
Kiełbasa z grilla + pieczywo

 Dzień drugi – piątek :

Obiad 14:30
Pomidorowa z makaronem
filet z ryby pieczony w maśle, ziemniaki
Surówka

Kolacja 18:00
barszczyk czerwony, pasztecik z kapustą i grzybami

Dzień trzeci – sobota :

Obiad 14:30
OGÓRKOWA Z RYŻEM
filet z kurczaka w sosie cygańskim
pieczone łódeczki ziemniaczane
Surówka

Kolacja 18:00
Grochówka z boczkiem

18. Na czym polega status “OBSERWATORA”?
Obserwator może uczestniczyć w obradach forum w miarę wolnych miejsc. Nie gwarantujemy mu materiałów drukowanych. Wpłata oczekiwana od takiego uzcestnika jest identyczna do wpłat zwykłych uczestników. Szczegółówe informacje na info@jestem.net.pl

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
Napisz na info@jestem.net.pl – postaramy się udzielić odpowiedzi.